حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

محسنی اژه‌ای: به جای برخورد مصداقی، باید ریشه را حل کنیم | تشریح آخرین وضعیت پرونده چای دبش

  • کد خبر: ۱۹۸۹۰۵
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
محسنی اژه‌ای: به جای برخورد مصداقی، باید ریشه را حل کنیم | تشریح آخرین وضعیت پرونده چای دبش
رئیس قوه قضاییه در جریان سفر خود به استان اردبیل، با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی پای صحبت دانشجویان نشست.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جریان سفر خود به استان اردبیل با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل حاضر شده و پای صحبت‌های آن‌ها نشست.

هم اکنون که این نشست در دانشگاه محقق اردبیلی در حال برگزاری است، با استقبال بسیار پرشور دانشجویان مواجه شده است و به علت محدودیت ظرفیت سالن دانشجویانی زیادی نیز پشت در‌های بسته مانده‌اند.

رئیس قوه قضائیه در آغاز سخنان خود گفت: به جای اینکه مصداقی با یک موضوع برخورد کنیم، نگاهمان را ریشه‌ای کنیم. باید بستری که باعث تضییع حقوق عامه شده است را باید برچینیم.

وی افزود: در مورد آلودگی هوا هم سال قبل و هم امسال تهدید کردیم که اگر کاری نکردید و هوا از این بدتر شد می‌گوییم ترک فعل کرده‌اید.

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: رئیس دستگاه قضا: در مطالبه‌گری کاری نکنیم دشمن بهره ببرد؛ از مطالبه‌گری شما دانشجویان واقعا تقدیر و تشکر می‌کنم، با اینکار مسئولیت ما را ۲ چندان می‌کنید. البته در مطالبه‌گری کاری نکنیم دشمن بهره ببرد. در مطالبه‌گری کاری نکنیم باعث دردسر شود. نحوه مطالبه‌گری به‌گونه‌ای باید باشد که به نتیجه و هدف برسیم.

می‌خواهیم مبارزه ما با فساد بدون تبعیض و آشکار باشد

محسنی‌اژه‌ای گفت:: بیاییم تلاش کنیم همه دادگاه‌های ما به غیر از آنچه که قانون اساسی گفته است علنی باشد.

وی افزود: دادگاه‌های علنی منافع بسیار بیشتری از معایب آن دارد، اگر برگزاری دادگاه علنی آسیبی هم دارد آسیب آن را برطرف کنیم.

ارتباط باورنکردنی پرونده واردات نهاده‌های دامی و چای دبش؛ توضیحات رئیس قوه قضاییه در مورد ۲ پرونده فساد مهم

رئیس عدلیه برای اولین‌بار نام شرکت متخلف در حوزه واردات چای را در جلسه با دانشجویان اعلام کرد؛ متاسفانه هم در مورد چای دبش و هم در مورد واردات نهاده‌های دامی تخلف صورت گرفته است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در مورد ارزش مادی پرونده و اینکه تخلف صورت گرفته یا جرم باید بررسی شود. باید قاضی در این مورد تصمیم بگیرد.

وی افزود: به‌محض اینکه متوجه این اتفاق شدیم از کنار آن نگذشتیم. در مورد نهاده‌های دامی بازرسی کل کشور، دولت و وزارت اطلاعات به جد پیگیری کردند و مصمم بودیم موضوع را پیگیری کنیم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در مورد پرونده نهاده‌های دامی بعد از کشف موضوع فرآیند به‌طور کلی اصلاح شد. افراد متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند، وزیر استعفا داد و قائم مقام وزیر سابق هم برکنار و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

او گفت: تاکنون ۸ جلسه از دادگاه نهاده‌های دامی برگزار شده و احتمالا جلسه بعدی جلسه آخر برای گرفتن دفاع آخر باشد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: پرونده چای دبش از طریق پرونده نهاده‌های دامی کشف و بازرسی کل کشور ورود کرد.

وی افزود: تخلف گروه دبش از سال ۹۸ شروع شد. در سال ۹۸ گروه دبش حدود ۲ میلیون دلار گرفته است. در سال ۹۹، ۲۱ میلیون دلار گرفته است. اما در سال ۱۴۰۰، شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند که حتما خلاف است و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد ارز را این گروه گرفته است.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: بدون تردید افراد متخلف این پرونده بازداشت می‌شوند.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->